Książka
Fragment książki
Każdy uczeń jest jednostką indywidualną, która rozwija się przy wsparciu kompetentnych nauczycieli. Błędów wychowawczych popełnia się sporo, ale mówi się o nich rzadko lub wcale, bo utarło się przekonanie, że pojęcie błędu w szkole odnosi się w większości przypadków do ucznia, a nie do nauczyciela.
Anna Konarzewska, "Być (nie)zwykłym wychowawcą. Wydanie drugie, rozszerzone", fragment
Książka
Fragment książki
W dzisiejszym świecie funkcjonowanie bez telefonu jest niemal niemożliwe. (...) nauczmy nasze
dzieci umiejętnie z nich korzystać.
Anna Konarzewska, "Być (nie)zwykłym wychowawcą. Wydanie drugie, rozszerzone", fragment
Książka
Fragment książki
Lekcje wychowawcze nie mogą być o niczym.
Anna Konarzewska, "Być (nie)zwykłym wychowawcą. Wydanie drugie, rozszerzone", fragment
Książka
Fragment książki
Nauczyciel powinien budować swój autorytet nie na funkcji urzędnika, ale na własnych wartościach, na podwalinach tego, jakim jest człowiekiem.
Anna Konarzewska, "Być (nie)zwykłym wychowawcą. Wydanie drugie, rozszerzone", fragment
Książka
Fragment książki
Korczak jest uznawany za mistrza dialogu pedagogicznego. Potrafił w rozmowie z dzieckiem żartować, posługiwać się paradoksami, ocierając się o wychowawczą prowokację, ale w ten sposób budził zainteresowanie dzieci i zaskarbiał sobie ich szacunek. (...) Właśnie w tej książce połączyłam ponadczasowość edukacyjnej myśli Korczaka ze współczesnymi metodami.
Anna Konarzewska, "Być (nie)zwykłym wychowawcą. Wydanie drugie, rozszerzone", fragment