Ładowanie

Słowa

Zamknij

Książka

Fragment książki

Trzeba pamiętać przede wszystkim, że uczeń to osoba, człowiek, który ma swoje pasje, zainteresowania, rozterki, lęki czy wątpliwości. Dobry pedagog rozpoznaje potrzeby swojego podopiecznego.


Anna Konarzewska, "Być (nie)zwykłym wychowawcą. Wydanie drugie, rozszerzone", fragment

Książka

Fragment książki

Ważny jest także układ ławek w klasie. W mojej sali są one ustawione w podkowę, tak abym miała kontakt z każdym. Powinni czuć, że są na równi z nauczycielem, który zasiada do podkowy razem z nimi, a nie przemawia z wysokości. Sprzyja to lepszej komunikacji.


Anna Konarzewska, "Być (nie)zwykłym wychowawcą. Wydanie drugie, rozszerzone", fragment

Książka

Fragment książki

Nauczyciel musi otworzyć się na uczniów. Nie może tylko patrzeć z boku, nie może być poza grupą. Czasami trzeba zapomnieć o typowej roli nauczyciela, a stać się po prostu przyjacielem młodzieży. Oni poszukują autorytetów w osobach dorosłych, którzy ich na co dzień otaczają.


Anna Konarzewska, "Być (nie)zwykłym wychowawcą. Wydanie drugie, rozszerzone", fragment

Książka

Fragment książki

Integracja
Co roku do naszych szkół przychodzą nowi uczniowie. Niektórzy są zaciekawieni, inni radośni, a pozostali głównie przestraszeni. Co zrobić, aby ułatwić nowym uczniom adaptację w naszej placówce?


Anna Konarzewska, "Być (nie)zwykłym wychowawcą. Wydanie drugie, rozszerzone", fragment

Książka

Fragment książki

Pokolenie młodych ludzi jest wyjątkowe, mądre i również chce zmiany świata na lepsze, tak jak my. W zdrowych relacjach tkwi klucz do porozumienia się z nim. Pytanie: czy chcesz poznać ich świat, ich perspektywę widzenia rzeczywistości?


Anna Konarzewska, "Być (nie)zwykłym wychowawcą. Wydanie drugie, rozszerzone", fragment

Książka

Fragment książki

Każdy uczeń jest jednostką indywidualną, która rozwija się przy wsparciu kompetentnych nauczycieli. Błędów wychowawczych popełnia się sporo, ale mówi się o nich rzadko lub wcale, bo utarło się przekonanie, że pojęcie błędu w szkole odnosi się w większości przypadków do ucznia, a nie do nauczyciela.


Anna Konarzewska, "Być (nie)zwykłym wychowawcą. Wydanie drugie, rozszerzone", fragment

Książka

Fragment książki

W dzisiejszym świecie funkcjonowanie bez telefonu jest niemal niemożliwe. (...) nauczmy nasze dzieci umiejętnie z nich korzystać.

Anna Konarzewska, "Być (nie)zwykłym wychowawcą. Wydanie drugie, rozszerzone", fragment

Książka

Fragment książki

Lekcje wychowawcze nie mogą być o niczym.

Anna Konarzewska, "Być (nie)zwykłym wychowawcą. Wydanie drugie, rozszerzone", fragment

Książka

Fragment książki

Nauczyciel powinien budować swój autorytet nie na funkcji urzędnika, ale na własnych wartościach, na podwalinach tego, jakim jest człowiekiem.


Anna Konarzewska, "Być (nie)zwykłym wychowawcą. Wydanie drugie, rozszerzone", fragment

Książka

Fragment książki

Korczak jest uznawany za mistrza dialogu pedagogicznego. Potrafił w rozmowie z dzieckiem żartować, posługiwać się paradoksami, ocierając się o wychowawczą prowokację, ale w ten sposób budził zainteresowanie dzieci i zaskarbiał sobie ich szacunek. (...) Właśnie w tej książce połączyłam ponadczasowość edukacyjnej myśli Korczaka ze współczesnymi metodami.


Anna Konarzewska, "Być (nie)zwykłym wychowawcą. Wydanie drugie, rozszerzone", fragment

Ta strona używa plików cookies.
Dowiedz się więcej o polityce plików cookies klikając tutaj