Ładowanie
Książka
Bollywood w marketingu międzynarodowym. Fenomen Shah Rukh Khana
Okładka książki

Bollywood w marketingu międzynarodowym. Fenomen Shah Rukh Khana

Cena
28,00 zł
Data wydania
2 lipca 2012
Format
144 x 206
Oprawa
Miękka
Ilość stron
182
ISBN
978-83-7805-235-7
Dostępność
dostępny

Bożena Sowarska Wyszyńska - dokor nauk humanistycznych, dziennikarz, wykładowca akademicki, właścicielka agencji reklamowej, pedagog, polonijna działaczka społeczna i wolontariuszka. Aktualnie urzędnik państwowy, miłośniczka diasporycznych filmów Bollywood, języka malayalam i tradycji keralskiego teatru świątynnego kudijattam oraz medycyny ajurwedyjskiej. Smakoszka briyani. Wspólnota mieszkaniowa ze starą kocicą i młodziutką, silną suczką oraz związane z tym zaskakujące sytuacje, każą jej z pokorą podchodzić do wad i ułomności, także ludzkich. Zafascynowana fenomenem marketingowym Shah Rukh Khana, gwiazdy kina Bollywood, niniejszym opracowaniem składa hołd geniuszowi.

Oddajemy do rąk Czytelnika książkę niezwykłą, pełną pasji i zachwytu opowieść o zjawisku, jakim jest – sam w sobie – Shah Rukh Khan, ikona kina Bollywood. Autorka ze swadą i znawstwem kreśli przed nami ścieżkę artystyczną genialnego aktora, który przyczynił się do rozsławienia kinematografii indyjskiej i stał się bożyszczem milionów fanów na całym świecie. Do ich potężnego grona zalicza się niewątpliwie również Autorka – jej fascynacja i podziw dla talentu artysty przezierają z każdego wersu niniejszego opracowania. Należy zdecydowanie podkreślić, że nie jest to ślepy zachwyt osoby nieprzygotowanej teoretycznie do recepcji dzieł literackich i filmowych. Wręcz przeciwnie: znakomite rozeznanie w teorii literatury i muzyki, szeroki kontekst kulturowy i socjologiczny, znajomość tekstów kultury różnych epok i cywilizacji umożliwia Autorce odbiór dzieł filmowych na poziomie profesjonalnego krytyka. Z drugiej strony – doskonała znajomość zagadnień z zakresu marketingu i budowania wizerunku pozwala jej spojrzeć na aktora okiem specjalisty i dostrzec w nim nie tylko fenomenalnego artystę, ale też produkt marketingowy. Ta strona geniuszu Shah Rukh Khana nie mniej Autorkę zachwyca. Umiejętność tworzenia oraz konsekwentnego rozwoju i upowszechnienia na świecie swej marki dowodzi, że Shah Rukh Khan to nie tylko świetny aktor, ale też błyskotliwy strateg budowania wizerunku.
Podążajmy za Autorką, towarzysząc jej w obserwacji fascynującej drogi artystycznego rozwoju ikony filmu indyjskiego i rozsmakujmy się w odbiorze tych wszystkich wartości, jakie ma nam do zaoferowania kinematografia Bollywood.

Autor
Autor książki

Bożena Sowarska-Wyszyńska

  • Pozostałe książki autora:
  • Alusia